محصولات مورد استفاده برای هدایای تبلیغاتی

تقریباً هر چیزی که نام و آرم شرکت بر روی آن باشد را می توان به عنوان تبلیغ استفاده کرد. از موارد معمول این کالاها می توان تی شرت، کلاه، جاکلیدی، پوستر، برچسب، خودکار، ماگ یا پد موس را نام برد. بزرگترین دسته محصولات مورد استفاده برای هدایای تبلیغاتی اقلام پوشیدنی هستند، که بیش از 30 درصد از کل این کالاها را تشکیل می دهند. محبوبیت هدایای تبلیغاتی سازگار با محیط زیست مانند کالاهایی که از مواد بازیافتی و منابع قابل تجدید ساخته شده اند، رو به افزایش است.


بیشتر هدایای تبلیغاتی معمولا کوچک و ارزان قیمت هستند، اما می توانند از میان کالاهای گران قیمت هم باشند. مثلاً به بازیگران مشهور، در فستیوال ها و برنامه های اهدای جوایز معمولاً کالاهای تبلیغاتی گران قیمت مثل ادکلن، محصولات چرمی یا الکترونیکی داده می شود. شرکت هایی که این هدایای تبلیغاتی گران قیمت را به بازیگران می دهند، معمولاً از آنها می خواهند که عکسی همراه با آن هدیه از آنها گرفته شود، که برای اهداف تبلیغاتی شرکت استفاده می شود. برخی شرکت های کالاهایی لوکس مثل کیف یا شال به بازیگران هدیه می دهند به این امید که از آنها در انظار عموم استفاده کنند و به این ترتیب نام برند محصول و شرکت در عموم مردم جای خود را باز کند.
استفاده از برند یکی از رایج ترین انواع تبلیغات است. از دیگر مواردی که بازاریابان در آن از هدایای تبلیغاتی استفاده می کنند عبارتند از : ارتباط کارکنان و رویدادها، نمایش تجاری برای افزایش ترافیک، روابط عمومی، نسل جدید مشتری ها، برنامه های فروشنده و توزیع کننده، ارائه محصول جدید، اهدای جایزه به کارکنان، برنامه های خیریه، برنامه های تشویقی داخلی، آموزش ایمنی، معارفه مشتری و تحقیقات بازاریابی.