هدایای تبلیغاتی باران

هدایای تبلیغاتی موردتوجه بسیاری از مردم میباشند؛ این محصولات به بخشی از زندگی روزمره تبدیل شده اند و نه تنها ابزارهایی برای ترویج یک محصول یا خدمات هستند، بلکه به عنوان تبلیغات دائمی نیز عمل می کنند. مطالعه ی انجمن بین المللی هدایای تبلیغاتی در سال 2009 نشان داد که 83 درصد از مصرف کنندگان ایالات متحده به گرفتن هدایای تبلیغاتی با پیام های تبلیغاتی علاقه دارند. 48٪ می خواستند به دفعات بیشتری این محصولات را دریافت کنند و 38٪ ...

هدایای تبلیغاتی

طی آماری از مشتری ها خواسته شد یک هدیه تبلیغاتی که طی 2 سال گذشته دریافت کرده بودند را نام ببرند. 2/76 درصد نه تنها نام محصول را به یاد داشتند بلکه خود آگهی و پیام آن را نیز به خاطر داشتند.

بنابراین با در نظر داشتن این مسائل، ایده هایی برای محصولات تبلیغاتی را همراه با موارد استفاده آنها فهرست می کنیم. اگرچه هدف و حوزۀ این محصولات تا حد زیادی متفاوت است، و حتی موارد استفادۀ آنها می تواند با هم همپوشانی داشته باشند، با این حال این فهرست به شما ایده های بهتری می دهد و تضمین میکند که مشتریان خود را با توجه به اهدافتان به طور موثرتر هدف قرار دهید.

جذب مشتری های جدید با هدایای تبلیغاتی

اگر به دنبال راه اندازی کسب و کار جدید و یا جذب مشتری های احتمالی بیشتری هستید، استفاده از موارد زیر پیشنهاد می شود :

  1. خودکار
  2. دفترچه یادداشت
  3. کاغذ یادداشت چسب دار (Sticky notes)
  4. ماژیک هایلایتر

هدایای تبلیغاتی با قیمتگرچه ممکن است این موارد سرمایه گذاری های کوچکی به نظر برسند، اما در حقیقت این آیتم ها به صورت منظم دیده می شوند واغلب دست به دست می شوند و به دست کسانی می رسند که هرگز نام شرکت شما را نشنیده اند. بیشتر شرکت ها این موارد را برای مصارف خودشان در دسترس مشتریان قرار می دهند. اگر به طور تصادفی از شرکتتان خارج شوند، می توانند شرکت شما را به هر کسی در تماس با آنها باشد ترویج کنند. بسیار کمتر احتمال دارد مشتریان احتمالی چیزی را که به صورت منظم از آن استفاده می کنند دور بیاندازند. آنها محصولاتی که به آنها داده اید را دور و بر خود نگه می دارند و هر موقع به چیزی نیاز داشته باشند به احتمال زیاد با شما تماس می گیرند.

تاثیر احساسی برند هدایای تبلیغاتی

بهترین مزیت هدایای تبلیغاتی این است که آنها بعد از اینکه پخش شدند، محصول یا خدمات شما را تبلیغ می کنند مانند یک آگهی دائمی. آنها چیزی را به مشتری ارائه می دهند که می توانند در منزل، دفتر کار یا اتومبیل خود استفاده کنند و هر کسی که اطراف آنها باشد می تواند این آیتم ها را ببیند و به این ترتیب برند شما همه جا دیده می شود.

  1. تی شرت
  2. کیف
  3. کلاه کپ
  4. لباس
  5. ارگنایزر میز کار
  6. لیوان
  7. تقویم

با دادن لباس یا کیف به مشتریان به عنوان هدایای تبلیغاتی، مثل این است که یک بیلبورد متحرک برای کسب و کار خود ایجاد کنید. نه تنها خود شخصی که کلاه یا لباس شما را می پوشد به شرکت شما فکر می کند، بلکه هر جایی که می رود، افرادی که آنها را می بینند نیز خدمات شما را در خاطر خواهند داشت. به این ترتیب پیام شما همه جا پخش می شود و هویت شما در اجتماع جای خود را محکم می کند. از طرف دیگر اگر شما به شخصی محصولی دهید که هر روز دیده شود، دائما دارید برند خود را در آن شخص بدون اینکه خودش بداند تحکیم می کنید. هدف شما باید این باشد که به شخصی که می خواهد این محصول را دریافت کند فکر کنید تا مطمئن شوید محصول چیزی خواهد بود که قابل استفاده باشد.

 

افزایش تکرار کار با هدایای تبلیغاتی

اگر مشتریان بدانند که شما چقدر به کسب و کار آنها بها می دهید، احتمال اینکه بخواهند در آینده باز هم با شما کار کنند بسیار بالا می رود. بعد از فروشتان، به مشتری چیزی ارائه دهید که نه تنها مفید و قابل استفاده است بلکه شما را در خاطرشان نگه می دارد. در این زمینه محصولات زیادی وجود دارد؛ هدف این است که کاری کنید به کسب و کار شما فکر کنند.

  1. جاکلیدی های بزرگ
  2. سوئی شرت
  3. چتر
  4. پلنر

با این کار به وفاداری مشتریان خود الهام می بخشید و رابطه محکم تری با آنها ایجاد می کنید. مشتری ها ممکن است به تماس شما پاسخ ندهند یا به ایمیل ها پاسخی ندهند، اما یک هدیه تشکر از طرف شرکت شما همیشه در یادشان خواهد ماند. مزیت دیگر این است که افرادی که در ارتباط با مشتری شما هستند نیز آن هدیه را می بینند، و به شما مراجعه می کنند.

 

نمایشگاه های تجاری محل تجمع هدایای تبلیغاتی

نمایشگاه های تجاری می توانند محل تجمع هدایای تبلیغاتی شوند. با این حال اگر به درستی استفاده شوند می توانند فرصت فوق العاده ای در اختیارتان قرار دهند تا محصول یا خدمات خود را نشان دهید. سعی کنید بفهمید رقبایتان چه چیزهایی را ارائه می دهند، سپس چیزی را پیدا کنید که منحصر به شرکتتان باشد. نظرتان در مورد کیف پوشک سفارشی در همایش مادران چیست؛ مطمئنا در مقابل جاکلیدی هایی که رقبا ارائه می دهند خیلی چشمگیر خواهد بود. یا اگر نمایشگاه تجاری وسایل الکترونیکی است، و فکر می کنید بیشتر شرکت ها فلش یو اس بی ارائه می دهند، شما می توانید تنها شرکتی باشید که وکیوم صفحه کلید یو اس بی ارائه می دهد. گزینه های دیگری نیز هستند:

  1. محافظ موبایل
  2. بند کارت
  3. جا کارتی
  4. ذره بین کارت های اعتباری
  5. Badge Reels
  6. برس مانیتور کامپیوتر
  7. برس تمیز کردن صفحه کلید
  8. نوشیدنی های انرژی زا

اینها نمونه هایی از محصولاتی هستند که می توانید به مشتری های خود ارائه دهید. به خودتان بستگی دارد که چه چیزی باعث می شود شرکت شما در این حرفه، حرف اول را بزند. هدف شما باید این باشد که چیزی را ارائه کنید که بازدید کننده ها را به غرفه شما جلب کند، که تا قبل از دیدن چیزی که ارائه می دهید هیچ وقت به غرفه شما نمی آمد.

تشویق کارکنان با دادن هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی فقط برای تبلیغات نیستند. هیچ چیزی به اندازه پاداش دادن به کارکنان به پاس خدماتشان، نمی تواند به آنها انگیزه دهد و آنها را خوشحال کند. برای تقویت روحیه کارکنان، به آنها انگیزه دهید. علاوه بر اینکه که عملکرد، ایمنی، کار تیمی و بهره وری آنها را ترویج می کنید، به تشویق نوآوری نیز کمک می کنید.

  1. جام یادبود
  2. کیف
  3. پلاک های یادبود
  4. ست قلم و خودکار حکاکی شده
  5. لباس های مارک سطح بالا مثل ژاکت یا تی شرت پولو یا پیراهن

همینطور که می بینید این محصولات نباید در حد متوسط مثل لیوان یا ماگ باشند. اگر نباشند بهتر است. باید به کارکنان خود این احساس را بدهید که چیزی که دارید به آنها می دهید ارزشمند و مهم است، نه یک سری از محصولاتی که هیچ کدام از مشتری ها نمی خواهند. حتی اگر کسب و کارتان کوچک است، باز هم دلیل نمی شود که گاهی اوقات به کارکنان خود هدیه ندهید. کارکنان شما بزرگ ترین حامیان شما هستند. این ایده ها فرصتی هستند تا قدردانی خودتان را به کار خوب آنها نشان دهید.


هدایای تبلیغاتی شرکتی

مطمئن شوید مشتریان شما پاداش کار با شما را می گیرند. با دادن یک هدیه تبلیغاتی به پاس کار با آنها، این ایده را به مشتریانتان می دهید که آنها برایتان مهم هستند. این امر به ویژه زمانی اهمیت پیدا می کند که مشتریان شما رده بالا هستند و دادن یک تی شرت یا لیوان جنبه خوبی ندارد.

مجموعه ای از گیلاس هایی که هم آرم شرکت شما و هم لوگوی آنها بر روی آنها چاپ شده باشد

  1. دفترچه های جلد چرمی با کیفیت
  2. بستۀ هدایای تبلیغاتی کوچک تر همراه با شکلات و تنقلات
  3. چمدان، کاور لباس، کیف پستچی، کیف لپ تاپ، کوله پشتی

هدایای تبلیغاتی از این قبیل می تواند قدردانی شما را نشان دهد. همچنین می توانید از آنها به عنوان عذرخواهی برای قصور در خدمات، یا برطرف کردن مشکل با مشتری استفاده کنید. همچنین برای هدیه سالگرد ها و دیگر رویداد های مهم نیز می توانید از آنها استفاده کنید. به این ترتیب می توانید مشتری خود را تحت تاثیر قرار دهید و رابطه طولانی مدت با آنها برقرار کنید.

افزایش ترافیک وب سایتتان با هدایای تبلیغاتی مناسب

اگر هدفتان این است که افراد بیشتری به وب سایتتان بیایند، از موارد زیر استفاده کنید:

  1. فلش تبلیغاتی
  2. ام پی تری پلیر تبلیغاتی

برای استفاده از این اقلام باید آنها را به کامپیوتر متصل کرد – می توانید نرم افزاری در آنها بارگذاری کنید که وقتی به کامپیوتر متصل شدند به صورت خودکار وب سایت شما را باز کنند.

علاوه بر لوگو، آدرس سایتتان را نیز بر روی همه محصولات چاپ کنید. به این ترتیب به مردم القا می کنید که وب سایتتان هم به اندازه لوگو اهمیت دارد. یک کد QR که مستقیما وب سایتتان را باز می کند، به هدایای تبلیغاتی تان اضافه کنید.

افزایش ترافیک به وسیلۀ هدایای تبلیغاتی تا حدی چالش برانگیز است. اگر به آنها به عنوان جزئی از برنامه های بازاریابی کلی خود نگاه کنید، اما فقط بر روی آنها تکیه نکنید، خواهید دید که تلاش در این زمینه جواب خواهد داد.

نتیجه نهایی تاثیر هدایای تبلیغاتی


فقط به دنبال یک هدیه تبلیغاتی نباشید.

هدفی که از طریق هدایای تبلیغاتی می خواهید به آن برسید را تعیین کنید

ببینید رقبایتان چه کار می کنند

مطمئن شوید که محصول تبلیغاتی متناسب با برند شما است

محصولی را انتخاب کنید که به بهترین شکل شما را به هدفتان می رساند